עורכי דין מנוסים בכל הארץ לשירותך

חייגו לשיחה אישית: 072-334-1001מחיקת חובות, חדלות פירעון והסדרי נושים


פורום פשיטת רגל

הוספת תגובה ל - מה עושים עם החובות של אמא ז''ל?
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי*


*(אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
06/05/2019 10:42
אימא שלי נפטרה לפני שלוש שנים. חברות האשראי הן סוג של ה-Night King - לא מאפשרות לה לנוח על משכבה בשלום, ומשתמשות בה כדי להילחם באחותי ובי.
לאימא שלי היו הרבה חובות - לבנק, לחברות אשראי. רכוש לא היה לה בכלל. לא ירשנו כלום.
חברות האשראי רוצות את הכסף שלהן בחזרה (ואני מבין אותן), אבל לא אכפת להן שהחובות לא שלנו. האיומים תמיד מנוסחים בצורה שאמורה לגרום לנו להרגיש שאנחנו, אישית, בסכנה. (חשוב לציין שלא היינו ערבים או שותפים לאף אחת מההלוואות האלו.)
אתמול הגיעה "אזהרה בתביעה לסכום קצוב" מהוצאה לפועל לגבי אחד מהחובות האלו.
די ברור לי שאנחנו לא באמת אמורים לשלם להם כלום. העניין הוא שאני תוהה אם יש להם בכלל עילה כלשהי נגד אחותי ונגדי - האם להוצאה לפועל יש סמכות להפעיל עלינו סנקציות למרות שהחוב הוא של העיזבון, או שחובת ההוכחה (לאחריות אישית שלנו להחזיר את החוב) היא על הנושים? כלומר - אם פשוט נתעלם, האם אנחנו, בתור היורשים, עומדים בסכנה?

האפשרות השנייה היא להגיש התנגדות. אני יכול לנסות לעשות את זה לבד - ואני מניח שאני אעשה את זה לא רע, אבל זה כן קצת מפחיד. לחלופין, אני יכול לקחת עו"ד. הבעיה היא שמהיכרותי עם מערכת המשפט בארץ - אין באמת סיכוי שיוחזר לי מלוא הסכום ששילמתי לעו"ד, או אפילו קרוב לזה, ואני אשאר במצב בו שילמתי כמה אלפי שקלים. אני די בטוח גם שעל זה הנושים בונים - הם יודעים שרוב האנשים יעדיפו לסגור איתם על איזה סכום נמוך יותר, שדומה יותר לשכ"ט של עו"ד, מאשר לשלם את הסכום הזה למישהו אחר, בלי הבטחה לתוצאה.

איך אנחנו יכולים להימנע מתשלום של אלפי שקלים על חובות שלא קשורים אלינו?




 
close