דוד עמנידב, יועץ עסקי מומחה, מסביר איך להוציא את החברה מגרעון ב-3 צעדים מהירים...
3 צעדים לחיסול הגרעון של החברה ויציאה לדרך של צמיחה!


עורכי דין מנוסים בכל הארץ לשירותך

חייגו לשיחה אישית: 072-334-1001מחיקת חובות, חדלות פירעון והסדרי נושים
ייעוץ משפטי בדרך למחיקת החובות: עורך דין מומחה
סיוע משפטי אישי למחיקת חובות כספיים:
שם מלא
מספר טלפון
לחצו לשליחה
דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (5) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
5 stars - based on 5 reviews

3 צעדים מהירים להפסקת הגרעון של החברה שלך!

Hebrew

החברה שלך נקלעה למשבר, החובות הכספיים הולכים וגדלים עם כל חודש שעובר ואתה מנסה לשרוד, אבל מרגיש שאולי כדאי לוותר. לפני שתאמר נואש, חשוב שתדע, אתה לא לבד.

עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים בישראל נמצאים במלחמת קיום כלכלית ונאבקים עד טיפת האשראי האחרונה. הנתונים מדברים בעד עצמם, מדי שבוע נסגרים כ-850 עסקים במשק, במונחים שנתיים מדובר על 50,000 עסקים שנסגרים מדי שנה.

למרבה הפלא, הסיבה העיקרית לכישלון אינה טמונה בטיב המוצר או ביכולת המכירה שלו, אלא בניהול פיננסי לקוי. 50% מהעסקים נסגרים עקב חוסר כדאיות כלכלית, 30% נסגרו כתוצאה מהחלטות עסקיות שגויות וכ-20% בשל קשיים בניהול תזרים המזומנים.

כמובן שתמיד תוכל, להאשים את הבירוקרטיה, הממסד או ביש המזל. אך לאור תמונת המצב, מוטב (רק הפעם) לקפל את ההפגנה מול משרדי הממשלה, לנקות את כתובות הזעם מעל כתלי הבנקים ולערוך בדק בית יסודי.

בלקיחת האחריות יש גם נחמה, אם מרבית הבעיות הפוקדות את העסק, הן תוצר של כשלים ארגוניים בעסק עצמו, הפתרון למעשה נמצא בידיים שלך.

כדי לאתר את הטעויות הנפוצות בדרך לגרעון תקציבי ועל מנת לספק להן פתרונות יעילים, פנינו אל דוד עמנידב, יועץ עסקי מומחה לחברות עם למעלה מ- 20 שנות ניסיון. במהלך הראיון עם מר עמנידב, שמענו על 3 צעדים אפקטיביים ומהירים לעצירת הגרעון ושינוי המאזן השלילי.

לאורך השנים ליווה דוד עמינדב מאות עסקים בהליך הבראה ומניעת פירוק ו/או פשיטת רגל עקב חובות מצטברים. חשוב להבין, בעל עסק שמחליט לקחת אחריות, יכול לחסל את הגרעון ולהחזיר את החברה שבבעלותו לקו של צמיחה במהירות האפשרית. צריך רק לרצות!

גרעון (לא) נעים להכיר

לכל חברה יש מגוון רחב של הוצאות קבועות. שכר דירה, משכורות, תשלומים לרשויות המס, תשלום לספקים, רכבים, ארנונה, רואה חשבון וכיוצא בזה. מנגד, יש הכנסות מהן תקוזז עלות חומר הגלם או עלות הסחורה שברשותך וכך נשאר רווח גולמי בחברה.

אם הרווח הגולמי קטן מההוצאות משמע, אין לך מספיק כסף לכסות אותן, תראה הפסדים חודשיים שהולכים ומצטברים ובנוסף, תזרים המזומנים יהיה שלילי. לכן, צריך לדאוג בכל רגע נתון שהרווח הגולמי יהיה גדול מההוצאות.

על מנת שזה יקרה, עליך לזהות את הגורם לפער. האם ההוצאות גדולות מדי או שמא ההכנסות קטנות מדי, מה משפיע על המאזן הלא מאוזן וכיצד ניתן לשנות את יחסי הכוחות בין הרווח וההפסד.

בחן את עצמך - הסיבות להיווצרות הגרעון

מחיר המכירה: יכול להיות שאתה לא מוכר מספיק. מחלקת המכירות לא מנוהלת נכון, כוח האדם לא איכותי דיו, או ששיטת המכירה עצמה לא עובדת. במידה והמכירות טובות, אולי הרווח קטן מדי ואתה לא מתמחר נכון את המוצר. כאשר המכירות מביאות רווח והרווח מספק, הסיבה לגרעון היא כנראה, הוצאות תפעול גבוהות מדי.

לא עומד במועד: תשלום שמתעכב מלקוחות באופן תדיר, משפיע ישירות על תזרים המזומנים של החברה ולאו דווקא על רווחיות החברה. כלומר, החברה יכולה להיות רווחית אבל אם לא תקבל בזמן תשלומים מלקוחות, היא תכנס לתזרים מזומנים שלילי, מה שגם יגרור ריביות מיותרות ואלו יצמצמו את הרווח הגולמי.

עובדים (עליך) בלי הפסקה: לפעמים ישנה אבטלה סמויה בחברה, העובד לא מפיק תועלת השווה את עלות ההעסקה ומשאבי הארגון מתבזבזים במקומות הלא נכונים או על האנשים הלא נכונים.

חיסול ממוקד: 3 צעדים פשוטים להכנעת הגרעון

שלוש ארבע ולמכירה

בשביל להעצים את המכירות, מחלקת השיווק צריכה לייצר עבודה כדרך קבע. הגברת הפרסום, גיוס לקוחות, הרחבת עסקאות עם לקוחות קיימים וחתירה לשיתופי פעולה חיצוניים. בנוסף, תוודא שהתפוקה מרבית ובהתאמה לכמות העובדים שברשותך.

לגבי רווחיות המוצרים, מומלץ לעשות סקר מתחרים ולראות האם המחירים שלך לא נמוכים מדי ביחס לשוק ולאיכות הסחורה שאתה מספק. בנוסף, כדאי לבחון האם המוצרים או השירות שאתה רוכש, אכן נקנים במחירים אטרקטיביים ולא יקרים מדי. לרוב, כדאי לתמחר מחדש, אפילו לזמן מוגבל. העלאת המחירים תגדיל את הרווח ותקטין את ההפסד.

הסכמי שילומים

נהלי גבייה מסודרים משפרים משמעותית את תזרים המזומנים של החברה, מקטינים את תשלומי הריבית ומצמצמים את העמלות שאתה משלם בבנק. נהלים ברורים ואחידים לגביית תשלום, יחסכו את הרדיפה החוזרת אחר לקוחות ויפנו זמן ואנרגיות להשקעה באפיקי צמיחה. כדאי לבנות מערכת מסודרת שתעקוב אחר מועד התשלומים ואופן הגעתם לפי תנאי העסקה שנקבעו מראש.

כוחו של כוח האדם

צריך להפסיק את הדימום באופן מיידי באמצעות שינויים במבנה הארגוני. דוד עמינדב מספר על מקרים מסויימים שבהם עדיף לפטר עובדים או להקטין היקפי משרה (בהסכמה) תוך הסתייעות בשירותי מיקור חוץ על מנת לצמצם הוצאות בטווח הקרוב.

ניתן גם לערוך שינויים בשיטת העסקה, או לחדד את הגדרות התפקיד. כדאי לבחון אפשרות מעבר לטכנולוגיה זמינה וזולה שתהווה תחליף לכוח אדם יקר. הקיצוצים לא תמיד נעימים ויאלצו את שאר העובדים להירתם לאתגר, אך הם הכרחיים.

לעבור את המשבר בשלום ולצאת מחוזקים

אלברט איינשטיין אמר: "אי-שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות". על מנת להבריא את החברה שלך עליך למפות את הכשלים, לנתח את ההתנהלות שהובילה להיווצרותם ולשנות אותה.

בשלב הראשוני, כדאי לפעול לפי ההנחיות המוצעות ולתת מענה מידי להפסדים המצטברים לפני שהגרעון הכספי יחמיר ויעמיק.

בשלב השני, מומלץ לפנות לאבחון מקיף על ידי יועץ עסקי מקצועי המתמחה בהוצאת חברות מקשיים. אבחון שכזה אמור לכלול הסברים מפורטים על נקודות הכשל בחברה שלך ומגוון המלצות על צעדים אופרטיביים שיובילו לשיקום העסק בהקדם האפשרי.

אין חברה החסינה מפני משברים, השאלה היא כיצד תתגבר על המשבר ותצמח מתוכו.

קראו עוד: איך להתמודד מול הבנקים בשגרה ובמצב של גרעון מצטבר


תגיות בעמוד:  עסקים וחברות
תאריך: 28/08/2017 18:11
 
close