עורכי דין מנוסים בכל הארץ לשירותך

חייגו לשיחה אישית: 072-334-1001מחיקת חובות, חדלות פירעון והסדרי נושים


פורום פשיטת רגל

הוספת תגובה ל - יש לנו כסף? הכל אחיזת עיניים!
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי*


*(אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
25/12/2019 12:02
כל הזמן מפמפמים לנו בתקשורת את חוסנה הכלכלי של המדינה. איך שנתב"ג מפוצץ 247, בתי הקפה מלאים, הקניונים שוקקים, שיאי מכירה של כלי רכב חדשים נשברים כל שנה מחדש, המלונות חוגגים, ובקיצור כאילו לאף אחד אין צרות כלכליות בחיים.
באמת כל כך קשה לראות מבעד לאחיזת עיניים הזאת?

- אני עומד בתור בסופר בקופה המהירה. לפני מישהו עם סכום חשבון של כמה עשרות שקלים. הקופאית שואלת אותו "לחלק?", והוא משיב לה "לכמה שיותר". יוצאים החוצה ואותו אחד מעמיס את החלב וחצי שלו לג'יפ נוצץ מהשנה-שנתיים האחרונות שחונה באדום לבן עם פתק מהפקח.

- קורה לי לפעמים שאני מגיע מורעב הביתה ונכנס לחטוף משהו באחד מבתי הקפה של הביוקר - 60 שקל סלט ו-50 שקל מנת ילדים. זה כמובן לא מפריע לעשרות משפחות על ילדיהן לגדוש את המקום. למה לא? שיהיה לבריאות. אבל מה שמעניין זה שברגע שמטים קצת אוזן אי אפשר שלא לשמוע את זה שוב "לחלק לך? כן בבקשה".

- תמיד תהיתי לעצמי איך זה שכל כך הרבה ילדודס שבקושי הספיקו להחזיר את החוגר, נוסעים בלקסוסים וכלי רכב של 400-300 אלף שקל כמו מים. דיברתי עם מישהו שעובד בבנק בסניף של שכונת מצוקה כלשהי והוא הסביר לי שדווקא אצלם ההלוואה שהכי נפוצה היא עבור רכבי יוקרה. רק שכדאי אקסטרא להיזהר מהאנשים האלה כי בדרך כלל אין להם כסף לא לביטוח ולא לטיפולים.

- האישה רצתה שאקנה לה איזה חלק למשאבת הנקה. אני רציתי לקנות מאליקספרס אבל היא התעקשה על עכשיו ולא בעוד חודש. נסעתי לאחר כבוד לאחת הרשתות היקרניות ולפני בתור עמדה בחורה שהעמיסה את כל הדברים הכי יקרים והכי מוגזמים שאפשר לקנות שם לרבות עגלה ב-5000 ומשהו-לא-נורמאלי שקל. הגיע זמן התשלום ושוב פעם "לחלק לך? כןכןכןכן שיהיה כמו פלסטר כל חודש שלא ארגיש את זה".

- שמעתי "שמחיר למשתכן" תופס כעת כמחצית מסך הדירות שנמכרות בישראל. למה זה לא מפתיע אותי? מעבר להנחות שלפעמים משתלמות ולפעמים לא שהתוכנית מספקת, יש את הטבת המשכנתא שהיא מקנה לזוכים שאין ביכולתם לרכוש דירה. ומי שיצא לו קצת להסתובב בין קבוצות הפייסבוק השונות והוואטסאפ רואה מיד שרוב הרוכשים מנצלים את ההטבה הזו עד תומה. יותר נכון יהיה לומר שאילולא ההטבה הזו, בדומה לתשלומים, אין שום סיכוי שהם היו מצליחים לרכוש דירה כיום.

אני רואה את כל הדברים האלו על בסיס יומי. אנשים מרשים לעצמם בלי חשבון. זה עוצמה כלכלית זה? לשלם עם כסף שאין לך? הם באמת לא רואים את זה שם בתקשורת?




 
close