עורכי דין מנוסים בכל הארץ לשירותך

חייגו לשיחה אישית: 072-334-1001מחיקת חובות, חדלות פירעון והסדרי נושים


פורום פשיטת רגל

הוספת תגובה ל - סיבוב על חשבון הסבתא...
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי*


*(אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
16/12/2020 15:02
היי,
עד לאחרונה, לדודה שלי היה ייפוי כח לכל החשבונות של סבתא שלי (זו הבת שלה), אישה בת 81.
לאחרונה בעלה של סבתא גילה משיכה חשודה בחשבון ע"ס 3000 ש"ח שמעולם לא אושרה על ידם. החשד הוא שהבת לקחה את הכסף ללא הסברים. כשסבתא שלי ניסתה להתעמת איתה, היא ניתקה לה את הטלפון אחרי צעקות מרובות ונעלמה. לא משיבה, לא עונה ולא מוכנה ליצור קשר.

מכאן התחיל לעלות חשד שדודה שלי רימתה את סבתא שלי בעוד כמה תחומים (מוסרית בעיקר, כי כן היה לה ייפוי כח ועד שלב זה לא נעשו דברים לא חוקיים). סבתא שלי נזכרה שלפני כשנה, היא חתמה על טופס אחרי לחץ רב מאד מצד הבת שלה כשלטענתה מדובר באיזושהי ערבות דחופה לנכדה (חשוב לציין שסבתא שלי הייתה במצב פיזי ונפשי כלל לא טוב). לא היה במעמד אף אחד מלבד שתיהן, בטח שלא עו"ד.

היום אבא שלי ואני גילינו דרך נוסח הטאבו של עיריית ת"א שלפני כשנה בדיוק, הדירה שהייתה מעל ל-40 שנה בבעלותה של סבתא שלי, שמהשכ"ד שהיא מקבלת עליה היא חיה ביום-יום, עברה בדרך לא-דרך לבעלות הבת שלה תחת "מכר ללא תמורה". שכ"ד משולם בצ'קים ולכן ההפקדות עדיין מבוצעות לחשבון של סבתא שלי ולא הייתה לה דרך לבדוק זאת עד לחשדות שעלו.

הדירה הזו היא נכס קונקרטי לסבתא שלי גם מבחינה רגשית וגם מבחינה פרקטית. מעבר לכך, סבתא שלי אמנם חתמה ביודעין על מסמך כלשהו, אך ללא נוכחות עורך דין, ותחת מצב נפשי מפוקפק, ואם הייתה יודעת על מה היא חותמת, היא לעולם לא הייתה עושה זאת.
היא עכשיו שבורת לב בבית ומרגישה נבגדת, והיא ובעלה לא יודעים מה לעשות ולאן לפנות.
נשמח לייעוץ כיצד ניתן לנקוט בפן המשפטי.
תודה רבה!




 
close