פורום פשיטת רגל Bankruptcy Law מנוהל על ידי עורכי דין ומומחים פיננסים...
פורום פשיטת רגל בהנהלת עו''ד ג'קי בובליל | עמוד 11


עורכי דין מנוסים בכל הארץ לשירותך

חייגו לשיחה אישית: 072-334-1001מחיקת חובות, חדלות פירעון והסדרי נושים

דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (13) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
5 stars - based on 13 reviews

פורום פשיטת רגל


נושא
מחבר
תאריך ושעה

עמאר
03/11/2020 17:26
שלום רב
מזה כמה חודשים פניתי למדור פתיחת תיקים בקשר לפתיחת תיקי הוצאה לפועל בשל שטרות / שיקים של בנקים פלסטינים. מדור פתיחת תיקים הפסיק פתאום לפתוח תיקים כאלה בתואנה שיש להביא פלט ממוחשב, פניתי לבנקים הרלוונטים, חזרו אליי טלפונית שאי אפשר להוציא פלט כזה.

אני מתכוון לשיקים של בנקים פלסטינית כאשר בעלי החשבונות הינם בעלי תעודת זהות ישראלית.

לטענתם במדור לפתיחת תיקים, יש להגיש תביעה ואז לבקש פתיחת תיק על פי פסק דין, מה שלא נראה לי הגיוני, כי פעם נהגו כן לפתוח תיקים כאלה.

מה דעתכם?
רוקסי
03/11/2020 11:19
צהריים טובים לעורכי הדין

רציתי להבין מכם האם שטר חוב וערבות בנקאית זה אותו הדבר מבחינתי?
אם אני מבקשת מהשוכר ערבות בנקאית מה ההליך לעשות זאת, אני חייבת עורך דין או שהשוכר מבקש את זה בבנק? האם עדיף לי כבעלת הדירה לבקש שטר חוב או ערבות בנקאית או שזה לא משנה?
מרינה
03/11/2020 09:36
בעלי ואני נשואים 3 שנים כאשר אנו לא בפועל בחשבון משותף, הוא עם חובות כגון הוצאה לפועל ואני נקייה עם חשבון מסודר משלי!

לי יש חשבון על השם שלי ומשפחה מרווקותי, ולו לעומת זאת חשבון מעוקל!

היחסים בנינו לא מזהירים, כל היום ריבים על כסף, הוא חרטטן לא קטן שמנסה לסבך אותי עם הלוואות כדי לכסות לו חובות!
השאלה שלי היא האם הוא יכול לקחת ממני את ההון העצמי שלי גם כאשר אנו מחליטים להתגרש? מזכירה שאנו לא בחשבון משותף ומעולם לא היינו, ההון העצמי שברשותי בזכותי, לעומתו שבלי שאיפות וצורך להתקדם, בזבזן לא קטן!
אשמח לעזרה
איציק
02/11/2020 10:42
שאלה. חבר שילם במסגרת הסדר עם הבנק במשך 3.5 שנים 1500 ש"ח לחודש נקלע לקשיים והבנק לא הלך לקראתו וסירב להפחית את סכום התשלום החודשי ואז החבר הפסיק לשלם נפתח תיק הוצאה לפועל ואחר כך הוגשה בקשה ע"י המייצג להגדלת חוב וכל הכסף ששולם במשך 3.5 שנים ירד לטימיון והחוב החדש גדול מהחוב ההתחלתי... האם ניתן לעשות משהו? עורך דין מטעמכם יכול לעזור במקרה כזה?
אחמד
01/11/2020 16:20
הלוותי סכום גדול של כסף למישהו (קרוב משפחה) זה מעל 50 אלף ש״ח וזה לא היה הלוואה בפעם אחת, כמה פעמים פעם 10 אלף פעם 5 אלף עד שהגיעו לסכום מעל 50 אלף.

הוא התחייב שעם הזמן שהמצב שלו יהיה בסדר הוא יחזיר לי, המצב הכלכלי שלו היה נוראי עם השנים, ובתקופה האחרונה המצב שלו השתפר והבנאדם התייצב כלכלית, ביקשתי ממנו את כספי בחזרה והוא סירב ואמר לי משפט כזה ״אני לא חייב לך כלום, יש לך בעיה לך תתבע אותי״

כמובן שלא היה בנינו שום מסמך על הכסף שהבאתי לו.

עכשיו מה ניתן לעשות במצב הזה?
גל
01/11/2020 16:18
אבי נפטר לפני שנתיים וחצי ,לא היינו בקשר 27 שנים לפני ,גם לא בסמוך לפטירתו,הוא היה אדם מאד לא מאורגן ולא מסודר,ללא נכסים ולימים גיליתי שהתנהל כמו הומלס,גר בדיור מוגן בשנתיים האחרונות, שבועיים לפני שנפטר ,נכנס ברכב וחתם לעו"ד שהוא לוקח אחריות וכו...כמובן שלא הגיע לתשלום. לפני 4 חודשים הגיעה פנייה מעו"ד של חברת הביטוח בתור "יורשת" של הנפטר החייב ,כמובן שאין ירושה.אין כסף וגם אם היה- לא הייתי לןקחת אותו .
דברתי עם משרד העו"ד ,שטחתי את העניין וקבלתי תגובה מרגיעה ,
יש לי רק את שיחת הטלפון הראשונה עם מזכירת המשרד
, היום גיליתי שהתקיים משפט ללא נוכחותי והתיק הועבר להוצלפ. 32k !!!
אני בדקתי אז ושוב היום באתר "זכותי" והבנתי ש :
"כאשר אדם שמת הותיר אחריו חובות,הנושים זכאים לגבות את חובם מתוך העיזבון ושהנושים לא יכולים לקחת סכום הגבוה מסך העיזבון". ביררתי ככל יכולתי ואין לאבי גרוש! מה אני עושה מפה?? העו"ד של חברת הביטוח מתעקש שפעולותיו חוקיות. מה אני עושה מפה? איך מבטלים את גזר הדין??? בבקשה!! עזרתכם.
תודה רבה.
אני ממש אובדת עצות!!! מובטלת ודלפונה
עומדת מול עו"ד שהבטיח לי שמעשיו הם "כדין"
יש לי שיחה מוקלטת ,4 חודשים אחורה עם המשרד שלו שנשמעה כאילו מבינים אותי ויורדים מהתביעה מולי ומול אחותי.

בבקשה! עזרתכם הבהולה
נציגי הוצאה לפועל כבר בקרו אותנו...
יעקב
26/10/2020 18:18
נפתח תיק הוצאה לפועל על שטר חוב נגד חייב, האזהרה נשלחה בדואר רשום ע"י רשות האכיפה למען שלו. החייב לא קיבל את האזהרה ובאישור מסירה שהוגש בתיק רשום "מען לא ידוע". אבל בסטטוס מסירת אזהרה מצוין "מסירה מלאה". לחייב נודע על פתיחת התיק בעקבות עיקול שהוטל במסגרת התיק על חשבון הבנק שלו. מה דעתכם שהמסירה הפכה למלאה?
שרון
22/10/2020 13:42
אם אני מבטל שיק לנותן שירות כלשהו , מה נותן השירות יכול לעשות כנגד ?
סיפור בקצרה:
גן ילדים שהחלטתי להפסיק לשלוח אליו את הילד.
הגן דורש התראה של חודש (וכמובן תשלום של חודש)
ששאלתי מדוע הם מבקשים זאת , הם טוענים כי בהצטרפות לגן קיבלתי חוזה שהיה עלינו לחתום (בפועל לא חתמנו) .
לירון שיר עו"ד
25/10/2020 19:36
ניתן יהיה להכניס את הצק לגביה בהוצאה לפועל
יוסף
19/10/2020 23:35
חבר שחייב לי כסף לא מוכן לשלם כי חייב המון גם לבנקים עד לפני כמה חודשים הוא אמר לי שהוא ישלם וכעת שמעתי הוא הגיש בלשכת הוצאה לפועל בקשה לאיחוד תיקים וחדלות פירעון - אני עוד לא הגשתי את התיק להוצאה לפועל. הוא נתן לי צ'קים שחזרו - לא רציתי לעשות סיפור לא ידעתי את חומרת מצב
מה עליי לעשות איך אקבל את כסף שלי בחזרה ?
לירון שיר עו"ד
25/10/2020 19:35
אם פנה להליך של חדלות פרעון עלייך להגיש תביעת חוב
אבי
25/10/2020 11:17
שלום וברכה קיבלתי הודעה מרשות האכיפה והגבייה על דוח קורונה. הדוח כבר צבר ריבית "יפה" ותשלום תוספת איחור ואין לי כרגע איך לשלם. כמה זמן והאם לוקח עד שהם מעקלים רכב? החשבון בנק כבר מעוקל אבל זה בגלל ביטוח לאומי. יש הבדל בין הגופים? יעני אם ביטוח לאומי לא עיקלו לי את הרכב (ישן שנת 2003) יש מצב שגם הם לא יעקלו? תודה ושבוע טוב לכם.
מאיה
25/10/2020 11:01
שלום.
לפני שנה שכרנו דירה דרך חברת תיווך מאישה, עלייה שילמנו 3,500 ש''ח בחודש למשך שנה (בין אוקטובר 2019 עד אוקטובר 2020). נאמר על ידה ובחוזה כי היא בעלת הדירה הבלעדית. לאחר שחתמנו על חוזה והעברנו את הרכוש שלנו לדירה ואת הצ'קים לבעלת הדירה, התגלה כי מתנהל מאבק משפטי בבית משפט השלום על בעלות הדירה בינה לבין לגרוש שלה. כמו כן, קיבלנו דירה מלאה בצרכים של עכברים (למרות שטענה כי הזמינה מנקה לפני כניסתנו לדירה), וכן היא נמנעה מלתקן דברים בבית (למשל ברז בכיור עם סדקים אשר לא מאפשר שימוש תקין וצינור למייבש, אותם קנינו לבסוף מכספינו) ואף לא הסכימה לטפל בשקעי חשמל וחוטי חשמל פגומים ולא בטיחותיים, שאפילו חשמלאי מוסמך שהיה בדירה אמר כי הם אינם בטיחותיים ומהווים סכנה, בטענה "שאין לה כסף". סביב חודשי מאי-יוני, התקשר אלינו הגרוש שלה (אותו לא הכרנו אישית ועימו לא דיברנו מעולם לפני כן), ואמר כי הוא זכה במשפט (אשר הגיע עד בית המשפט העליון) והוא בעל חזקה של 50% מהדירה. בעקבות כך, החלטנו לעזוב את הדירה בתום החוזה. החזרנו לה את מפתחות הדירה, וקיבלנו ממנה אישור שברגע שנסגור את כל החובות על הדירה (ארונה, מים, חשמל...) היא תחזיר לנו את צ'ק הביטחון, אשר ערכו 10,000 ש''ח. לאחר תשלום כלל החשבונות (אשר התעקבו מסיבות אדמיניסטרטיביות עם העירייה), פנינו אל בעלת הדירה וקבענו מועד להצגת הקבלות והחזרת צ'ק הביטחון. כמה ימים לאחר מכן, התקשר אלינו הגרוש שלה, וטען כי הרסנו לו את כיסא המחשב, אשר טען כי מעור אמיתי ושנקנה על ידו בכסף רב. ראוי לציין כי לא מדובר בעור אמיתי, ויתרה מכך, אינו מופיע בחוזה השכירות, אשר כלל רשימת רהיטים מדוייקת (ואף נאמר על ידי בעלת הדירה כי אין לה שום עניין בכיסא). לאחר שדיברנו עימו, התקשרנו אלייה, והיא טענה כי היא זו שקנתה את הכיסא (בהום סנטר), חודש לפני הפרידה שלהם, אולם הוא דרש ממנה לא להחזיר לנו את צ'ק הביטחון. לאחר שהבהרנו כי אינה יכולה לעשות זאת, שכן הכיסא אינו בחוזה, והגרוש שלה אינו חלק מהחוזה, היא טענה כי היא מפחדת ממנו. הגענו לפגישה עימם ביום ובשעה שקבענו, אולם אז התקשרה בעלת הדירה וטענה כי הגרוש אינו יכול להגיע, ולכן אמר לה לא להגיע גם היא. כאשר הסברנו שכל מה שהם עושים אינו חוקי, ואף אמרנו שאנחנו מוכנים להיפגש עימה בעיר המגורים שלה, היא לא הסכימה וסירבה להחזיר את הצ'ק. פנינו גם אליו טלפונית, והוא סירב להחזיר את הצ'ק ביטחון, גם כאשר הבהרנו בפניו כי הכיסא אינו מופיע בחוזה, ואמר שניפגש עימם בתאריך אחר.
אשמח לעצה משפטית בנושא, שכן הם מסרבים להחזיר לנו צ'ק בשוויי 10,000 ש"ח על כיסא שלא מופיע בחוזה, אינו הרוס ולא מעור אמיתי.
תודה מראש.
אורלי
20/10/2020 11:07
שאלה - שני אחים נתנו הלוואה לאדם אחר, בסך 50 אלף ש"ח כל אחד, וביחד 100 אלף ש"ח. שניהם חתומים על הסכם ההלוואה בו נרשם במפורש הסכום שכל אחד נתן. מועד הפירעון חלף זה מכבר, ורק חלק מההלוואה נפרע. הלווה מסרב לשלם את השאר בטענה שאין לו. יתרת החוב הכוללת נכון להיום (כולל ריבית) עומדת על כ - 60 אלף ש"ח. האם ניתן להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, כל אחד על המחצית שלו (כ- 30 אלף ש"ח)? האם ניתן להגיש תביעה משותפת על כל הסכום? תודה לעונים
ק.כ
08/09/2020 16:47
תמיד הייתי אישה חזקה והייתי בטוחה שלי זה לא יקרה.
התחתנתי מתוך אהבה גדולה לגבר של חיי שהיה אבא למופת, חברים ממש טובים לפני הנישואין .

הינו גרים בחולון במרכז החיים הכל היה נגיש קרוב למשפחה לחברים, עד שיום אחד הכל מתהפך. הוא מסתבך עם איזה שכן
עם המשטרה. קיבל מאסר בפועל. סרט רע שלא חלמתי עליו.

אני עם 4 ילדים עוזבת את המרכז כי לא עמדתי בתשלומים שהיו סביב כל ההסתבכות הזו. ההורים מכרו את הבית כדי לעזור.
מחאת האוהלים עבודה סביב השעון ומה לא .. נלחמת כמו לביאה .. מגיעה לשדרות שם הציעו לי מחייה .

כן צדקו שרדתי, עבדתי ימים לילות כדי להכניס אוכל הביתה .
למרות שכאן ההתמודדות היא אחרת המצב הבטחוני שלא חס עליי ועל הילדים שנתקפו בהתקפי חרדה והזדקקו לטיפולים פסיכולוגים. הם ילדים טובים לא יכולה לרגע להתלונן עליהם.

עבר זמן משתחרר הגבר שלי מהמאסר אחרי ציפייה כלכך ארוכה לו בבית ונופל לשתייה וסמים .

הבנתם נכון הוא לא חוזר אותו אחד
הרס עצמי של אובדן שליטה בעצמו
החלטתי שאי אפשר להמשיך לגדל את הילדים למציאות שאיתו, למרות שניסתי מוסדות גמילה וההתמודדות מולו הייתה קשה.

התגרשנו לפני שנתיים.
ידעתי שבעיה אחת נפתרה הילדים לא יראו את ההתנהגות שלו אבל הבעיות הכלכליות שלי התעצמו
חובות כספיים גדולים הצטברו יש עיקולים על החשבון בנק שלי.
הלבד הזה שאני נמצאת בו, ההורים כבר לא יכולים לעזור יותר כי עברו למקום שאומנם הבית זול אבל אין מקומות עבודה הם גם בגיל כזה שכבר אי אפשר לצפות מהם לשום עזרה.

המצב הלא נודע הזה שמתוך כל זה אני חייבת לשדר אופטימיות לילדים שלי שהם הרי הסיבה שבשבילה אני מתעוררת בבוקר.

המציאות כרגע שדרות הופכת העיר אדומה זאת אומרת שגם מסגרות לא יפעלו אז ארבעתם בבית ממחר.
החשבון בנק מעוקל.
הקורונה לא מקלה על המצב פיטרו אותי ממקום העבודה שלי. כל בקשה או פניה לרווחה לא נענת כרגע כי העובדים בבידוד..
רק המחשבה על זה ששבוע הבא
מתחילה לה שנה חדשה
עוד שנה של מציאות שאני לא בטוחה שאני יכולה לספק צרכים בסיסיים לקטנים שלי
שוברת אותי.

מבקשת לדעת האם יש לכם עורכי דין שיוכלו לעזור לי לעשות משהו בשביל להסיק את ההגבלות והעיקולים שאיתם אני מתמודדות ולעשות איזה הסדר חובות שאוכל לעמוד בתשלומים שלו.
עו"ד לירון שיר
18/10/2020 19:27
מוזמנת לפנות אלינו וננסה לסייע
ירדן
22/09/2020 13:03
אני נשואה שנתיים כבר למישהו ששקוע בהרבה חובות כספיים ויש לו כמה תיקי הוצאה לפועל. אחותו הגדולה וגיסו סיבכו אותו, זה לפני מעל 10 שנים שנמשך עד היום כאשר הוא לא משלם ולא הגיע לשום הסדר מול ההוצאה לפועל, אני מכירה אותו רק 4 שנים, המשפחה והוא הם אנשים שמלווים כספים מהשוק האפור, לפני כשנתיים התחתנתי איתו והמשפחה שלו עשתה לי את המוות, אחותו וגיסו גנבו לי כסף כאשר שקענו בחובות הפסדים של חתונה קרוב ל 58 אלף שקל!
לאחר ריב גם מולו שהוא חשוב לציין תמיד בצד שלהם ואני תמיד הרעה בסיפור, למרות שהוא יודע שזה ההפך אבל בגלל שזה המשפחה שלו הוא אומר אמן לכל דבר, אולי אפילו גם מפחד!
הוא לא בן אדם שעובד יש תקופות שפשוט בא לו לא ללכת לעבוד והמשפחה שלו מגבה אותו שזה בסדר, אציין שאנחנו גרים אצל ההורים שלו כמעט שנה, שהם עושים לנו את המוות, במילים אחרות משפחה הרוסה לגמרי! כשעזבתי את הבית שלהם לפני שנתיים חזרתי לעיר שלי לבית של אבא שלי, הוא השאחר אותי עם חובות והתנער מזה, לא ממש אכפת לו היה כי גם ככה הוא מסובך ועוד תיק בהוצאה לפועל זה לא באמת משנה לו, אני הלכתי והוצאתי חסכונות, ועבדתי קשה כדי לשלם הכל, בזמן שהוא ישב חצי שנה בבית ולא הלך לעבוד וכלום! לא פתחתי בתהליכי גירושים כי פחדתי, לאחר כמה חודשיים הוא חזר ישבנו דיברנו ושיקמנו את מערכת היחסים שלנו, לאחר מכן נכנסתי להריון, חשוב לי לציין שנשארתי בבית של אבא שלי והוא היה אצל ההורים שלו, וככה זה נמשך שנה שלמה עד שילדתי ועברתי לגור אצלם! מאז כל יום הכל שחור, משפחה שמתערבת ומסכסכת, ומחממת אותו עליי, משפחה שלא תומכת בכלל, שכל היום נכנסים לי לכייס שאני מחביאה את הכסף שלי, חשוב לי לציין שאנחנו עוזרים להם כלכלית בבית! אני שנה לא עובדת כי קשה לי עם הילד אין לי תמיכה ועזרה משום צד, אין לי אמא! אני אציין גם שיש לי חשבון לא משותף, יש לי חשבון שרשום על השם משפחה שלי שהייתי רווקה לא שינתי, הוא טוען שאם אנחנו מתגרשים חצי מהכסף שלי עובר אליו, זה מה שהוא תמיד תיכנן ומתכנן, הוא לא בן אדם ששואף אנחנו לא באותו ראש! הוא חי את היום ומחר מה שיהיה יהיה, אני לעומתו תמיד עבדתי חסכתי והתנהלתי נכון! אני מפחדת להתגרש מכיוון שגם אין לי תמיכה מצד המשפחה שלי שיכולים לעזור לי, אני אובדת עצות אשמח לעזרה ומה לעשות, תודה
עו"ד לירון שיר
18/10/2020 19:26
מוזמנת לפנות אלינו וננסה לסייע
שירן
14/10/2020 11:51
היי..
יש לגרוש שלי חוב מאוד גדול בתיק מזונות בהוצאה לפועל.
בכדי לגבות את החוב שכרתי עורך דין שפתח לי תיק בהוצאה לפועל.
האם אפשר לבקש השתתפות מצד הגרוש בשכר טירחה עורך דין ?
ובשעת פתיחת התיק לא נחתם הסכם ביני לבין עורך הדין ואחרי מספר שנים שהוא הצליח לגבות מספר תשלומים הוא הגיע אלי בדרישה לקבלת אחוזים מאוד גדולים מכל תשלום שהוא יגבה בתיק.
זה ליגיטימי ?
יש שכר קבוע בתיקי מזונות ?
כי לא נשמע לי ראוי לקחת לילדים חלק מאוד גדול מהמזונות שהם מקבלים.
מירי
12/10/2020 12:23
האם ניתן לערער על תכנית פרעון מלפני 3 שנים? ההוצאות שלי גדלו
העוד שהיה איתי עזב באמצע.
ניתן לדבר עם עורך דין אחר?
גלעד
23/09/2020 08:46
לפני כשנה חברת המטבחים שקנינו דרכה מטבח, פשטה את הרגל. לאחר מספר חודשים, קיבלנו מכתב מעו"ד שאומר שבהכרעת חוב של בימ"ש, נקבע שנקבל את הכסף שלנו בחזרה. מספר שבועות לאחר מכן, קיבלנו 20% מהסכום. מאז כל כמה שבועות שלחתי מייל לעו"ד בשאלה לגבי ה80% הנותרים. עם הזמן קצת הזנחתי את הנושא.
השבוע כתבתי שוב לאותו עורך דין בשאלה לגבי ה80% הנותרים, אך ללא מענה.
מה אפשר לעשות? כיצד אפשר לבדוק מה קורה עם הכסף אם אין מענה מהעו"ד? איפה בכלל נמצא הכסף?
תודה.
08/10/2020 23:26
הכסף אמור להיות בקופת הכינוס, ככל שמדובר אכן ב"פשיטת רגל". אם מדובר בחברת רהיטים, מדובר בהליך אחר שנקרא "פירוק".

במקרה הראשון - אפשר לבדוק את הסטטוס של עסק הרהיטים באתר של כונס הנכסים הרשמי / הממונה על חדלות הפירעון...

במקרה השני, רצוי לבדוק מיהו המפרק של החברה ולפנות אליו - פרטיו אמורים להופיע, למיטב ידיעתי, בנסח החברה.


בהצלחה!
עדי
24/09/2020 19:36
שלום
שאלה- אני בת 27 הייתי עצמאית 4.5 שנים. ובשנתיים האחרונות המצב של העסק היה צולע ובמיוחד ב7 חודשים האחרונים בגלל הקורונה. אני מנהלת חשבון בבנק הפועלים, ויש לי הלוואה בבנק שנשאר לי לשלם עליה 40,000 ש״ח ועוד הלוואה חיצונית של 20,000 ש״ח ועוד רכב במימון. סה״כ ההחזרים החודשיים בערך 5000₪. מכרתי את העסק לפני כחודש וכרגע אני מחפשת עבודה מסודרת. התכנון שלי הוא לאחר שאמצא עבודה מסודרת לבקש מהבנק הלוואה על סך 100,000 שקלים על מנת לכסות הכל ולהיות עם הלוואה אחת. בהחזר חודשי של בערך 2500-3000 שקלים.

השאלה שלי היא כזאת- הדירוג אשראי שלי מן הסתם לא טוב, האובליגו יחסית גבוה. האם יש סיכוי שהבנק ייראה שאני מפקידה משכורת? אני משערת סביב ה8500 ש״ח נטו לבנק, הבנק יענה לבקשתי? בהנחה שאשפר את הדירוג אשראי שלי. כי העסק נמכר.
ואם יש טיפים לאיך לגשת לבנק? באיזו גישה/ בקשה? לפנות לדרג הבכיר? לפקידה הרגילה שלי? תודה!
08/10/2020 23:23
הפקידה בדרך כלל לא מאשרת הלוואות אלא הדרג הבכיר.

הבנק מקפיד מאוד בימים אלו לבדוק מי הם אלו שנוטלים את ההלוואות.

יחד עם זה, הבנק בודק את היסטורית העמידה בהחזרים של הלוואות וכד', כאחד מהקריטריונים לקבוע שאכן הוא מוכן לקחת את הסיכון מולך.

מומלץ לך גם לבדוק את הריביות והתנאים של ההלוואה ולבדוק בנקים / מוסדות פיננסיים אחרים שמציעים הלוואות.

בהצלחה!
ר.נ
25/09/2020 11:36
שלום לכם. אני רוצה להלוות כסף לאחי ואשתו. הם נקלעו לקשיים ויש להם חובות שצריך לכסות. מדובר בסכום של 100 אלף. אני לא יודע מתי הם יוכלו להחזיר לי, אבל השאלה שלי אם הם יחזירו לי כל חודש במזומן נניח 1000-2000 שקל, כי ההכנסה שלהם כרגע היא מכל מיני עבודות מזדמנות, האם זה מותר? אני בעצמי בעל עסק, אבל אני רוצה לדעת שמצד איד אני מקל עליהם ומצד שני לא עובר על חוק, למרות שאני ״רק״ המלווה. כמובן שאנחנו נערוך בינינו הסכם מסודר, אבל השאלה שלי היא בעיקר לגבי ההחזר שלהם במזומן.

איך הבנק מסתכל על זה ואיך רשויות המס מסתכלות על זה?
08/10/2020 23:19
כל עוד תנהלו תיעוד מסודר של ההעברות - אין ולא צריכה להיות עם זה בעיה.

רצוי שיהיה הסכם ברור בכתב, שיכלול גם את לוח התשלומים. ככל שמדובר בריביות על הסכום - אתה עשוי להישאל על כך.

אם אין ריבית אז פשוט תנהל את הרישומים בצורה מסודרת.

רצוי שההעברות יבוצעו באמצעות הפקדות / העברות שלהם לחשבון שלך.

בלי קשר לכך - רצוי שתתייעץ גם עם רואה חשבון / יועץ מס - ייתכן שהם יתנו לך דגשים נוספים על הדרך לעשות את זה נכון מול רשויות המס.

בהצלחה.
אורנית
29/09/2020 11:46
רשמתי את בני למעון.
שילמתי מראש ב12 צקים עד לקבלת דרגה ממשרד הרוחה.
בתקופה כזאת בדרך כלל כבר יש אישורים אך בגלל הקורונה ועיכובים נוספים הדרגה לא הועברה לאישור במשרד הרוחה אלא קיבלתי רק אישור עקרוני מהעירייה.
בעל הגן הפקיד את הסכום המלא. הצ'ק חזר. ואם הוא יפקיד עוד צ'קים לפני שאקבל את הסכף כל הצ'קים יחזרו. המצב כרגע לא קל ואני בעוד חובות אחרים גם ומנסה להשאר עם הראש מעל המים.

בעל הגן ביקש שאשלם את מלוא הסכום עד שהוא יקבל את הכסף ממשרד הרווחה.

עכשיו נכנסים לסגר נוסף שמעכב שוב את כל התהליך.

האם מותר לו להמשיך להפקיד את הצ'קים?
גם אם ברור שיקבל את הכסף ממשרד הרווחה?
08/10/2020 23:14
ראשית, רצוי לבחון את ההסכם ביניכם, אם אכן קיים כזה. אם לא רשומה התייחסות לעניין בהסכם - וההסכם נוסח על ידו - הוא לא יכול להכריח אותך.

אם לא קיים הסכם או יש התייחסות ברורה לכך בהסכם - צריך להמשיך לבדוק אפשרויות נוספות ...

בהצלחה




: עבור אל עמוד
 
close