חייגו לשיחה אישית: 072-334-1001ייעוץ ראשוני חינם ללא התחייבות

אנחנו כאן בשבילך! סיוע מהיר אישי ומקצועי:
שם מלא
מספר טלפון
לחצו לשליחה
דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (0) דירוגים | דירוג ממוצע (0)
0 stars - based on 0 reviews

נגמרה הסוללה לבטר פלייס והיא הולכת לפירוק

Hebrew

חברת בטר פלייס, מספקת תשתית טעינה והחלפת סוללות למכוניות חשמליות. החברה הוקמה בשנת 2007 ומאז צברה הפסדים של יותר מ-3 מיליארד שקלים ובמהלך 2012 הצליחה למכור בישראל רק 950 מכוניות. החברה לישראל היא בעלת השליטה בחברת בטר פלייס. בתור שכזו לא יכלה להרשות לעצמה לספוג את ההפסדים המצטברים. ביום 26/5/13 הודיעה כי תפסיק להשקיע בחברת הבת.

לחברה לא נותרה ברירה אלא לבקש את בית המשפט להורות על פירוקה ולמנות לה מפרק זמני. בית המשפט מינה את עו"ד סיגל רוזן ועו"ד שאול קוטלר למפרקים זמניים וקבע באותו מעמד כי החברה תופעל לתקופה קצרה על-ידי מפרקים זמניים.פשיטת רגל בטר פלייס

במהלך תקופה זו תופעל החברה במתכונת מצומצמת, עובדים יפוטרו תוך התייעצות עם נציגותם ועם הכונס הרשמי, המפרקים יגישו דוח מפורט אודות מצב החברה, יימשך הטיפול בהפעלת כלי הרכב שנמסרו ללקוחות הנוסעים בכבישי ישראל ויבדקו אותם נכסים שניתן למכור לטובת קופת הפירוק.

עוד נקבע בהחלטת בית המשפט כי על מנת לאפשר את הפעלת המכוניות, תמשיך חברת מנפאואר, שמספקת נהגים ומפעילי עמדות טעינה והחלפת סוללות, להעסיק את עובדיה המעניקים שירותים לבטר פלייס, עד לתום תקופת הפעלתה.

בדיון מיוחד שנערך בועדת הכלכלה של הכנסת דווח על ידי בא כוחם של עובדי החברה כי החוב לעובדים עומד על 7 מליון דולר. בית המשפט נעתר לבקשת המפרקת לפטר מיידית 209 עובדים ללא שימוע, ומצבת העובדים נותרה על 111 עובדים שגם פיטוריהם בלתי נמנעים.

לפי המפרקת הזמנית באותו דיון בכנסת, לחברה אין זכות קיום והלקוחות שרכשו מכוניות וטרם קבלו אותן לא יהיו נושים בסדר עדיפות מיוחד אלא כיתר הנושים האחרים. גם נציג כונס הנכסים הרשמי מסר באותו דיון בכנסת כי מעמדם של לקוחות החברה אינו שונה מזה של ספק כלי הכתיבה של בטר פלייס. לעומת זאת, לעובדים תינתן עדיפות במהלך פירוקה של החברה.

העובדים פנו לבית המשפט באמצעות עורכי דין וטענו כי לפי הידוע להם, בקופת החברות נמצאים כיום סכומים המאפשרים תשלום הסכומים המגיעים לעובדים בגין משכורות מאי 2013 על-חשבון דין קדימה.

לטענת העובדים, יש להם זכות קדימה על פני חובות אחרים שחברה חשופה אליהם. בכל מקרה הם חייבים לקבל את שכרם כך שאם הוא ישולם במועד בקשה זו, לא ייגרם נזק ממשי לחברה שמתנהלת אמנם על ידי מפרק.

באותה בקשה של העובדים כפי שפורסמה נכתב עוד כי קיים חשש רב כי ללא תשלום משכורות חודש מאי 2012, יחזרו הוראות הקבע של העובדים, לרבות הוראות קבע לתשלומי משכנתא, דבר אשר חושף את העובדים לבעיות קשות.

בנוסף מבקשים העובדים כי בית המשפט יורה למפרקת הזמנית לשחרר את הכספים שהופקדו עבורם על-ידי החברה בקופות הגמל, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות, פנסיה או כל קופה אחרת כדי להקל את מצבם.

עוד מתברר כי החברה חייבת כ-15 מיליון דולר לחברת ההנדסה ברן, שהקימה את התחנות להחלפת סוללה. ליצרנית הרכב רנו החברה חייבת עשרות מיליוני דולרים, בגין חכירת הסוללות ללקוחות. על רקע זה ביקשה חברת רנו להיות צד בפירוק החברה.

לחברה התחייבות פתוחה מול רנו, לרכוש 115 אלף כלי רכב חשמליים עד 2016 מקו ייצור שהוקם במיוחד בשביל החברה. מה יעלה בגורל הקו הזה? לא ברור. טרם התפנו הגורמים המשפטיים לעסוק בסוגיה זו.

לפי התקנות הנהוגות, כל יבואן רכב חייב להפקיד ערבות להבטחת אספקת המכוניות ללקוח. מתגובת משרד התחבורה לכלי התקשורת עולה כי המשרד לא חילט את הערבות של היבואנית "בטר פלייס" ולכן יותר מ-30 לקוחות שכבר שילמו עבור מכונית חשמלית אינם יכולים לקבל אותה.

משלל הדיווחים בפרשה זו עולה כי 4 חברות מקבוצת בטר פלייס בישראל הגישו לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לפירוקן ולמינוי דחוף של מפרק זמני, לאחר שהפכו חדלות פירעון. מהבקשה עולה כי החוב שלהן לספקים חיצוניים עומד על כ-40 מיליון דולר, ושווי הנכסים מסתכם בכ-9.5 מיליון דולר בלבד.

לפי החלטת בית המשפט השירות ללקוחות לרבות שירותי הטעינה והחלפת הסוללות ייפסק ב 13 ביוני. נגמרה הסוללה של בטר פלייס.


תאריך:02/06/2013 16:44  מחבר: Bankruptcy Law
 
close