פורום פשיטת רגל Bankruptcy Law מנוהל על ידי עורכי דין ומומחים פיננסים...
פורום פשיטת רגל בהנהלת עו''ד ג'קי בובליל | עמוד 8


עורכי דין מנוסים בכל הארץ לשירותך

חייגו לשיחה אישית: 072-334-1001מחיקת חובות, חדלות פירעון והסדרי נושים

דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (13) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
5 stars - based on 13 reviews

פורום פשיטת רגל


נושא
מחבר
תאריך ושעה

נופר
25/01/2021 08:52
אשמח לעזרתכם
לפני שנתיים הגשתי תביעת חוב לנאמן פירוק (רואה החשבון שמונה) בגלל החברה שעבדתי בה ופשטה רגל .
את התביעה הגשתי לבד על פי חישובים שלי (שכר אחרון, פיצויים וכו׳)
מאז אין תשובה אודות התביעה. חלק מהעובדים כבר קיבלו את האישור חותמת בית משפט ולאחר כמה ימים קיבלו את הכסף מביטוח לאומי ואצלי זה עדיין מתעכב.
שאלתי היא מה הזמן הסביר לאישור התביעה? האם אין במסגרת החוק מגבלת זמן? ומה נותר לי לעשות מלבד להציק יום יום למשרד של אותו רואה חשבון כדי לנסות לזרז?
אביבה
24/01/2021 12:20
שלום,
שואלת עבור אישה מבוגרת שצריכה עזרה.
המרכז לגביית קנסות לוקח לה כסף מהחשבון על חוב שלטענתם קיים לה לרשות השידור.
כשהתקשרתי לבדוק עבורה מסתבר שהכתובת שהייתה מעודכנת אצלם היא כתובת שגויה, מעולם לא קיבלה מכתב או הודעה על חובות כלשהם.

הם ביקשו לשלוח מסמכים, כמו תז, עובר ושב, ולאחר מכן פשוט לקחו לה כסף מהחשבון. בטלפון אין עם מי לדבר, כי הרשות כבר לא קיימת.
מישהו נתקל בהתנהלות כזו ויכול לסייע לה?
נריה
24/01/2021 08:58
אמא שלי קיבלה תביעה משפטית, והליך הוצאה לפועל מבעלת דירה ששכרנו לפני כשנתיים. בעלת הדירה תובעת אותנו על כך שעזבנו את הנכס 3 חודשים לפני תום החוזה. הסיבה לעזיבתנו הייתה, שיפוצים של שכנים מקומה מעלינו שגרמו לתאונות חמורות ולפגיעות בדירה שבה אנחנו גרנו: חלק מהתיקרה באמבטיה נפלה (מדובר בחתיכת קיר שהייתה יכולה להרוג את מי שנמצא בחדר), והייתה הצפה בכל המטבח והסלון במשך שבועיים עקב התפוצצות צינור מים של השכנים (יש לנו תיעוד בתמונות). באותו הזמן, אמא שלי יצרה קשר טלפוני עם בעלת הדירה ואמרה שבכוונתה לעזוב מייד את הדירה ( שלושה חודשים לפני תום החוזה). בעלת הדירה חשבה שהדברים נאמרו ברגע של סערת רגשות עקב המאורעות, לכן לא התייחסה ברצינות לבקשתה של אמא שלי ואמרה 'כןכן'. בחלוף שלושת החודשים מאותה שיחה, אני ואמא שלי פינינו את הדירה (אני הייתי בת 20) ובעלת הדירה החלה לאיים על אמא שלי. היא תובעת מאיתנו החזר על שכר דירה בסך שלושה חודשים, בנוסף לשיפוץ שהיא ערכה בדירה בסך 22000. מדובר בנכס ישן, נכנסנו לדירה לפני 8 שנים, כשהיא הייתה לא משופצת. השארנו אותה מסודרת ונקייה, כפי שקיבלנו (יש תמונות). לאמא שלי אין כסף לשכור עורך דין שיוכל לתמוך בה בהליך המשפטי הזה או אף לייעץ במשהו. בטח שאין לה את הסכום שבעלת הדירה דורשת ממנה היום. בבקשה, אם למישהו יש המלצה מה ניתן לעשות בעניין
ש.ו
20/01/2021 23:01
שלום לכם
אבקש תשובה מוסמכת של עורך דין לגבי המצב שלי:
האם זה חוקי שמנהל בנק ידרוש ממני לסגור חשבון בנק מאחר וקיימים נגדי תיקי הוצאה לפועל (מאידך גם אין תנועת כספים בחשבון פרט לכספים שביטוח לאומי מפקידים)?
עדי
20/01/2021 08:01
היי,
בספטמבר 2019 נכנסתי לדירה בשכירות וסגרתי בבנק ערבות לבעל הדירה ע״ס 20 אלף שח למשך שנה. באוגוסט 2020 חתמנו על האופציה לשנה שנייה, ובסוף יצאנו מהדירה לאחר 3 חודשים מיום חתימת האופציה.
הגעתי לבנק השבוע לבדוק על שחררור הערבות, ונאמר לי שהערבות חודשה ע״י בעל הדירה בחודש אוגוסט, מבלי ידיעתי והסכמתי ובנוסף גיליתי שחוייבתי בחשבון הבנק על חידוש ערבות בערך 800₪. לאחר בדיקה בבנק נאמר לי שבעל הדירה הגיש מכתב להארכת / חידוש הערבות למשך שנה נוספת. לפי מה שהבנתי הבנק היה חייב לקבל את הסכמתי, איך אדם אחר עושה פעולה בחשבון שלי ללא אישורי? ואם עזבתי את הדירה? הבנק לא בודק זאת? על סמך מה הם מחדשים את הערבות וגובים ממני עמלה
איציק
12/01/2021 23:21
כרטיס אשראי עם הגבלה של 5000 ש"ח ליום במקסימום.
בעבר לא היה ניתן לגהץ או למשוך אפילו שקל מעבר ל5000 גם במספר תשלומים / גיהוצים
נמשך מהכרטיס 65 אלף במשיכות" קטנות" של גיהוצים בחברה לא מוכרת עם השם" חברת חשמל" כ10 גיהוצים של 1200 ועוד חברות כמו" חברת המים" כמובן הכל באותו יום עד לסכום של 65000
מה שהכניס למינוס של 25 אלף שח
הבנק מאשים את חברת האשראי (כרטיס בנקאי)
חברת האשראי אמרה שהנושא ידוע שאלו הם חבורת האקרים בנושא בבדיקה ונתן מענה / זיכוי עד 8 ימים
בזמן הזה החשבון מושבת כמובן
מדובר על אשא מבוגרת שנכנסה לדיכאון וחשבה שמשכו לה את כספה בני משפחתה.
ללא יכולת לקנות דבר
( כמובן שהכל בסדר ולא נזקקת לכלום)
האם קיים מקום לתביעה מול חברת האשראי? או שכל התהליך נחשב תקין? לא היו אמורים להתקשר לבדוק שהכל תקין?
להגביל את הגיהוץ ולהפחית נזקים?
האם מומלץ להעזר בשירותים של עורך דין בשלב זה?
חוב קצוב
רוי
04/01/2021 14:10
שלום לכולם,
אשמח לכמה הבהרות בעניין חוב קצוב.
היה וצוין בהסכם כלשהו כי "הסכום הנ"ל יהיה כחוב קצוב":

1) מה המשמעות? האם הכוונה היא רק שהנושה זכאי לפנות ישירות ללדשכת הוצאה לפועל ללא הליך בביהמ"ש?

2) האם במסגרת התגוננות החייב בהליך ההוצל"פ יהיה הוא רשאי להעלות נימוקים ענייניים/טענות מהותיות לגופו של החוב (לא מוצדק וכד')?

3) האם קיים הליך כלשהו בביהמ"ש בו ניתן לבקש מביהמ"ש לבטל את החוב הקצוב ו/או להפחיתו, מכוח נימוקים עניינים/טענות מהותיות? הכוונה היא להליך שיוגש עוד לפני שמגיש הנושה את תביעתו בהוצל"פ, אך לא רק.
תודה רבה.
ניקי
03/01/2021 18:48
אשה בעבר לקחה הלוואה בנקאית כדי לעזור לאקס שלה כלכלית. הוא הבטיח להחזיר לה את הכסף בתשלומים ואז הם נפרדו והוא מסרב לשלם בכל מיני תירוצים.

היא מהצד שלה ניסתה כל מיני פריסות חוב או דחיות תשלום כי כל פעם הוא ביקש עוד קצת זמן לפני שיחזיר.

יש צילומי מסך של הודעות וגם צילומים של שיחות וטסאפ שבהן הוא אומר שהוא יחזיר את הכסף ומודה שיש לו חובות נוספים אבל מבטיח לסגור הכל.

בימים האחרונים, בשיחת טלפון, הוא פשוט אמר במפורש שהיא לא תראה ממנו שקל.
מדובר בסכום של 5,000 שקל, האם יש מה לעשות מהבחינה החוקית? אם כן, אשמח להסבר מה התהליך בדיוק.
אור
30/12/2020 18:25
לפני חודשיים בערך אמא שלי אמרה לי שהגיע לי מכתב ממשרד עורכי דין לגבי חוב לכביש 6 והיא איבדה לי אותו עוד באותו יום התקשרתי לכביש 6 כדי להבין על איזה חוב מדובר והנציגה שלהם הביא לי מספר של המסרד עורכי דין ואמרה שהיא לא רואה שום חוב במערכת התקשרתי למשרד עורכי דין וגם הם תענו שלא קיים שום חוב.

אתמול קיבלתי עוד פעם מכתב שהגיע לידי ובו מפורטות הוצאות על דמי טירחה הוצאה לפועל דמי שליח דמי משלוח ועוד מה שאפשר לדחוף במקום להתקשר ולהגיד שיש חובות.

התקשרתי לכביש 6 לדרוש את הקלטת השיחה שאומרים בה שאין לי חוב, אך הם לא מוכנים לתת אותה. השאלה היא, מה אפשר לעשות כדי לבטל את התשלום?
דנה
27/12/2020 17:55
שלום, חברה שלי מעסיקה מנקה פעמיים בחודש למספר שעות מצומצם ע"ס 400 שח לכל החודש
המנקה גרושה פלוס 2 קטינים.
אני מדווחת עליה לביטוח לאומי
השבוע קיבלתי צו עיקול למשכורתה
האם מסכום של 400 שח בחודש אני אמורה להוריד לה תשלום בגלל העיקול משכורת? שכן היא עובדת אצלי משרה חלקית
כמה אני אמורה להוריד לה?
שלי
27/12/2020 09:56
שלום לכם

יש עורך דין מסויים שלא אזכיר את שמו מפאת כבודו ולמרות שאני מאד רוצה, והוא מייצג אותי בתביעה חוזית גדולה. שילמתי לו עד היום מעל 40000 ש"ח עבור הייצוג שלו. בסוף השבוע התברר לי כי עורך הדין נכנס למצב של חובות כספיים גדולים מאד והוא פתח בהליכי חדלות פירעון. חייגתי אליו הבוקר ולשלחתי לו הודעות. הוא לא עונה. אני מאד מודאגת ולא יודעת מה יעלה בגורלי לעניין התביעה, המשך הייצוג שלו אם זה בכלל אפשרי ועשרות אלפי השקלים שכבר שילמתי לו. מה אני אמורה לעשות עכשיו?
אנונימית V
24/12/2020 13:01
אשה קיבלה לחשבון בנק שלה סכום כסף של 1000000 שח, מהורים שלה(שלקחו בשבילה הלוואה, כי לה בבנק לא נתנו).
היא קיבלה את הסכום לפני כמה ימים,
היום ביקשה מהבנקאית להעביר 10000 להורים שלה, והבנקאות לא מבצעת את הפעולה.
היא התחילה לתחקר אותה למה קיבלת משם כסף ועכשיו את רוצה להעביר לשם כסף, למה הכסף הזה אצלך, מי נתן לך אותו, תתני לי ת.ז של הורים אני אבדוק.
והיא צועקת ומכפישה.
עד עכשיו הם לא מסכימים לה לבצע את ההעברה הזו.
השאלה היא כזו, האם יש להם זכות לחטט בכסף שהיא קיבלה מהורים שלה, והאם יש להם זכות לא לבצע העברה בזמן שיש כסף בחשבון?
והאם הם יכולים לעקל את הכסף הזה?
אשמח לתשובות.
תודה רבה
יעל
23/12/2020 21:16
מתנהלים נגדי מס׳ תיקים של הוצאה לפועל בגלל חובות לכמה גורמים.
עדיין לא עשיתי שום צעד בנדון, חוץ מבירורים, כיוון שאני לא באמת יודעת איך לגשת לעניין (מיותר לציין שאין לי כסף לעו״ד) ואיזה פתרון יהיה הנכון ביותר עבורי.
בכל מקרה מחר צריך להכנס לחשבון הבנק קרוב ל20,000 ש״ח (מובטלת מסוף פברואר, אם חד הורית, אין הכנסות נוספות) כספי האבטלה (שאותם אצטרך לחלק בין כל מי שלוויתי ממנו כסף בשביל לאהכיל את ילדיי במשך התקופה הזאת).
השאלה שלי היא כזאת:
האם קיימת אפשרות שהבנק ימנע ממני את משיכת דמי האבטלה שיופקדו לחשבוני דרך הביטוח הלאומי?
תודה למי שקרא, ותודה למי שיוכל להרגיע אותי.
שכולנו נדע ימים טובים יותר ושפע
יוסף
23/12/2020 08:49
בוקר טוב

עורך דין פז גולדהורן חייב לי ולמשפחה מעל 250,000 שח והוא נעלם. יש שמועות לאחרונה שהוא ברח מהארץ. איך פועלים בשביל לגבות ממנו את הכסף? הגשנו תלונה במשטרה והם אמרו שזה עניין לבית משפט. מה אנחנו עושים עכשיו? איך גובים את הכסף מהעורך דין שנעלם?
עדי
22/12/2020 21:58
על פי הוראת השעה בשל נגיף הקורונה הוארכה התקופה בה רשאי לפעול הזוכה בתיק הוצאה לפועל או מנגד להגיש התנגדות.
בתיקי פסק דין הוארכה התקופה מ-21 ימים ל-51 ימים ממסירת האזהרה.
בתיק שטרות / תביעה סכום קצוב בהם ניתן להגיש התנגדות, ועל כן ההתנגדות תוגש תוך 60 ימים ובמידה ולא הוגשה הזוכה רשאי לפעול לאחר 60 ימים.
סורין
20/12/2020 14:49
שלום

אני כנראה אצטרך לעשות פשיטת רגל והבנתי שקובעים בהליך תשלום חודשי קבוע שאני אהיה חייב לשלם בשביל לקבל הפטר הכי מהר שאפשר. רציתי להבין לפי מה קובעים את התשלום החודשי בהנחה שאני לא עובד כי העסק שלי נסגר בגלל הקורונה וכל החובות הם בגלל הקריסה של העסק. אין לי הכנסה בכלל. רק הוצאות, חובות פתוחים ותיקי הוצאה לפועל לא מעטים. לפי מה יחליטו כמה אני אשלם כל חודש בהנחה שיש רק הוצאות ואין כסף לחיות? אם חוקים חדשים שפותרים בעיות ומצבים של עסקים שנסגרו בגלל הקורונה?
שי
17/12/2020 12:18
שאלה עבור עורכי דין המתמחים בחוק חדלות פירעון. נאמר לי ע" י העו"ד המייצג אותי, כי בדיון עצמו תהיה החלטת בימ"ש על סך גובה התשלום לאחר ההפטר. כמובן שבמשך שנה כל חודש מופקד לקופת הכונס סכום שנקבע ע"י הכונס. ישנם גם כספים בקרן פנסיה כמו פיצויים / תגמולים שילקחו לי לאחר ההפטר. שאלתי היא, האם ישנו חוק כי הכספים המופקדים מידי חודש לקופת הכונס נחשבים כחלק מהסכום שנקבע בהפטר וכך מורידים מהסכום או שהכסף שהופקד הולך להוצאות בימ"ש? כמו גם כספי הפיצויים תגמולים שיש בקופת הפנסיה.
דבורה
17/12/2020 12:08
חמי נכה צה"ל פושט רגל
בהפטר מותנה משנת 2017
כאשר הוא אמור להפקיד סכום כסף שנקבע על ידי השופט לקופת הכונס הרשמי. על מנת לצאת להפטר חלות. חשוב לציין שאין לחמי שום עיקולים על כספים נכנסים ויוצאים בחשבון עו"ש שלו כגוו משכורות וכו...
מכיוון שחמי נכה צה"ל הוא נעזר ברכב רפואי שמשרד הביטחון משתתף בעלות שלו.
ב4.11 כתוצאה מגשמים עזים במדינה הרכב הושבת
וחברת הביטוח מיד הכירה בתביעה
והעבירה לחשבונו את סכום מחירון הרכב.
תוך כדי נסגר חוזה רכישת חדש רפואי חדש
בחברת רכבים. והוסבר לחברה שברגע שיכנס הכסף מחברת הביטוח מיד הכסף יועבר.
הכסף אכן נכנס מחברת הביטוח
אבל שחמי ביקש מהבנק לעשות העברת כסף לחברה לצורך רכב רפואי חדש
הבנק משום מה החליט להכניס לו את הכספים לפיקדון פרי על דעת עצמם
וחמי לא יכול לגעת בכסף.
כמובן שאם היה עיקול / צו בית משפט לעיקול
הכספים היו מועברים על פי עיקול ולא על הפקדה על דעת עצמם לקופת פרי

כמו כן חשבון לציין 2 נתונים נוספים
1. ששנה קודם לכן בדצמבר 19 גם הושבת רכב שלו והבנק העביר כספים ללא שום בעיה לחברת הרכבים

2. אחד מהנושים בתיק פשיטת רגל הוא אותו בנק על סכום קטן של כמה אלפים בודדים.
ואותו עורך דין שהוא מהמחלקה המשפטית של הבנק שהורה לעצור לחמי את הכספים
הוא גם כביכול הנושה.

האם חוקי להכניס לחמי על דעת עצמם כספים לפיקדון?

האם ניתן להטיל עיקול של רכב רפואי?
עובדתית שעד היום מעולם הרכב הרפואי לא עוקל לו.

האם בנק שבו חמי מתנהל וכל הכספים והמשכורות שלו מופקדות לשם יכול גם להיות נושה שלו? וגם מחלקה משפטית של בנק שחותר תחתיו ? אין כאן ניגוד?
שיר
16/12/2020 15:02
היי,
עד לאחרונה, לדודה שלי היה ייפוי כח לכל החשבונות של סבתא שלי (זו הבת שלה), אישה בת 81.
לאחרונה בעלה של סבתא גילה משיכה חשודה בחשבון ע"ס 3000 ש"ח שמעולם לא אושרה על ידם. החשד הוא שהבת לקחה את הכסף ללא הסברים. כשסבתא שלי ניסתה להתעמת איתה, היא ניתקה לה את הטלפון אחרי צעקות מרובות ונעלמה. לא משיבה, לא עונה ולא מוכנה ליצור קשר.

מכאן התחיל לעלות חשד שדודה שלי רימתה את סבתא שלי בעוד כמה תחומים (מוסרית בעיקר, כי כן היה לה ייפוי כח ועד שלב זה לא נעשו דברים לא חוקיים). סבתא שלי נזכרה שלפני כשנה, היא חתמה על טופס אחרי לחץ רב מאד מצד הבת שלה כשלטענתה מדובר באיזושהי ערבות דחופה לנכדה (חשוב לציין שסבתא שלי הייתה במצב פיזי ונפשי כלל לא טוב). לא היה במעמד אף אחד מלבד שתיהן, בטח שלא עו"ד.

היום אבא שלי ואני גילינו דרך נוסח הטאבו של עיריית ת"א שלפני כשנה בדיוק, הדירה שהייתה מעל ל-40 שנה בבעלותה של סבתא שלי, שמהשכ"ד שהיא מקבלת עליה היא חיה ביום-יום, עברה בדרך לא-דרך לבעלות הבת שלה תחת "מכר ללא תמורה". שכ"ד משולם בצ'קים ולכן ההפקדות עדיין מבוצעות לחשבון של סבתא שלי ולא הייתה לה דרך לבדוק זאת עד לחשדות שעלו.

הדירה הזו היא נכס קונקרטי לסבתא שלי גם מבחינה רגשית וגם מבחינה פרקטית. מעבר לכך, סבתא שלי אמנם חתמה ביודעין על מסמך כלשהו, אך ללא נוכחות עורך דין, ותחת מצב נפשי מפוקפק, ואם הייתה יודעת על מה היא חותמת, היא לעולם לא הייתה עושה זאת.
היא עכשיו שבורת לב בבית ומרגישה נבגדת, והיא ובעלה לא יודעים מה לעשות ולאן לפנות.
נשמח לייעוץ כיצד ניתן לנקוט בפן המשפטי.
תודה רבה!
איילת
13/12/2020 22:21
אמא של בעלי לקחה הלוואה מהבנק (לא משכנתא) והיא נפטרה.
בעלי ערב על כך.
רציתי לדעת מה קורה במצב כזה?
האם ההלוואה מתבטלת?
האם הערב צריך להמשיך לשלמה? האם יש דרך להמנע מתשלום ההלוואה על ידי בעלי למרות שטר ערבות שהוא חתום עליו?
תודה מראש




: עבור אל עמוד
 
close