פורום פשיטת רגל Bankruptcy Law מנוהל על ידי עורכי דין ומומחים פיננסים...
פורום פשיטת רגל בהנהלת עו''ד ג'קי בובליל | עמוד 3


עורכי דין מנוסים בכל הארץ לשירותך

חייגו לשיחה אישית: 072-334-1001מחיקת חובות, חדלות פירעון והסדרי נושים

דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (13) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
5 stars - based on 13 reviews

פורום פשיטת רגל


נושא
מחבר
תאריך ושעה

חנן
02/07/2022 22:40
היי לכולם אני נמצא בפשיטת רגל לא חדלות פרעון מ2019 זה הליך שני שלי בגלל תום לב יש לציין כי ההליך הנוכחי התנהל בצורה שקופה לאיר למידת הלקחים הייתה לי עורכת דין מהסיוע שפיטרתי כי לא הרגשתי שנלחמה עלי כמו כן בעקבות כך לקחתי עורך דין פרטי שראיתי עליו המון המלצות וגם בדקתי עם לקוחות שלו שאכן אישרו לי
. לצערי הרב נפלתי גם איתו הביא אותי לתוצאה ששנה ראשונה אשלם 1500 עמדתי בזה ואחרי זה 4 שנים של 2719 אמרתי לו שיגיש בקשה להפחתה כי אין סיכוי שאעמוד בזה וזה לא משקף את ההכנסות להיום בגלל מחדל של הליך קודם הנאמנת פשוט רצחה אותי חודש שעבר לא העברתי לקופה כלום כי לא היה לי וגם עורך דיני התפטר מהתיק שזה גדול עליו עכשיו אני חשוף למרות שלא קיבלתי אף הודעה שהפשיטת רגל מבוטלת אני מכין את השטח לחזור לאיחוד תיקים התיק שעדיין פתוח לי שם.
האם יש לכם עורך דין שמבין ויוכל לסייע לי לתת לי הכוון אשמח כי אני לבד מול כולם עכשיו.
יוגי
02/07/2022 09:11
יש לי חשבון המיועד לפרעון הלוואה בלבד בבנק מסויים שדרכו אני מחזיר כל חודש הלוואה, הצטברה לי שם יתרה כיוון שהייתי עושה לשם הוראת קבע גבוהה יותר מהתשלום החודשי להלוואה ליתר ביטחון.
ההלוואה כבר הסתיימה.
באותו בנק קיבלתי הודעה שיש לי עיקול ולכן התקשרתי אליהם כדי שישלמו לי את העיקול (היה מספיק כסף ביתרה שהצטברה)
הבנקאי אמר לי שהוא לא יכול לשלם לי את העיקול דרך החשבון הזה בגלל שהוא מיועד רק לפרעון הלוואה ואם אני רוצה הוא יעביר לי את הכסף לבנק אחר ומשם אשלם את העיקול
לי התשובה נראית מוזרה מאוד כי בפועל יוצא שהבנק כביכול עוזר לי להבריח כספים מעיקול
מה דעתכם?
שרי
28/06/2022 09:39
בחודש אוקטובר 21 חזרה לי הרשאה לחיוב חשבון שחוייבה לא במועד (טעות של החברה המחייבת) מסיבת אכ"מ. בחודש ינואר כשרציתי לקחת הלוואה וסורבתי כמובן, הסתכלתי בדוח האשראי ובדירוג (שהפך לאדום איך לא) ושמתי לב לטעות שקרתה.

יצרתי קשר עם החברה המחייבת (בית השקעות גדול במשק) לקח להם משהו כמו שלושה שבועות והרבה צעקות וכעס להבין מה קרה ומה אני רוצה בעצם. הם מכירים בטעות, ואף הנפיקו לי מכתב אשר מודה מצידם על הטעות, וחתום על ידי המחלקה המשפטית שלהם, כדי שאוכל לפנות לשירות הלקוחות של בנק ישראל ולבקש תיקון.

בנק הפועלים (הבנק שלי) בתגובה למכתב זה ולפניה לבנק ישראל סירב לבקשה שלי וטען שאכן לא היתה יתרה מספקת בחשבון, ושאם אני אציג להם מכתב דרך פניות הציבור שמודה בטעות של בית ההשקעות הם ישקלו להסיר את ההחזרה מהדו"ח
בחודש אפריל בית ההשקעות ביצע פניה מצידו לבנק הפועלים ועד היום לא נענה בתשובה.

אני עוברת מנציג לנציג בבית ההשקעות, אני ממש מיואשת ונדמה שלא נותר לי שום דבר לעשות אלא לחכות שיעברו עוד למעלה משנתיים נוספות עד שאוכל לנשום שוב.

המצב ממש לא פייר וממש אין עם מי לדבר בבנק הפועלים. לא הגיוני שגם נעשתה טעות וגם לא מתקנים אותה, אפילו לבקשת החברה המחייבת למחיקה בשל טעות מצידם.
האם יש לכם עורכי דין שיכולים לעזור בנושא?
מור
26/06/2022 18:50
עד כמה תיקים אפשר לאחד במסגרת איחוד תיקים או עד איזה סכום של חובות אפשר לאחד?
יש לי 3 תיקים באיחוד תיקים
על סך בערך 15 אלף
ואני מפחד שיגיע עוד נושה לדרישת תשלום ויש מכסה שלא יאשרו לי לאחד תיקים נוספים.


שאלה נוספת ברשותכם
יש אפשרות באיזה שלב להקטין את החוב לפחות רק לקרן ?
ושאלה ממש מוזרה למה גם עורכי דין וגם בלשכה אמרו שרק על חובות גבוהים אפשר להעניק הקלות והנחות מה ההיגיון?
שיראל
24/06/2022 16:32
שאלה חשובה
אשמח למענה למישהו שבאמת מבין ויודע.
אני חייב בהוצלפ קרוב ל900 אלף לא יכול להיכנס לחדלון פראון ולא לפשיטת רגל כי בתהליך זה מצרך מזונות לשלם ואין לי אני לא עובד כי אני הכל מעוקל ולא יכול לקבל משכורת שולח בקשות על ימין ועל שמאל מלא מלא עם מלא אישורים שמעידים על מצבי וכמה אני יכול לשלם כלום כלום כל הזמןןן דוחים ליי את זההה נימעס לי אני חושב לפגוע בעצמי אני כבר לא רואה טעם לחיי הכל חור שחור ענק אפילו עשיתי תלונות על הרשמים ולא עוזר ..
מה אני עוד!יכול לעשות שיעזרו ויתנו לי בנתיים לשלם מה שאני יכול לעמוד בו עד שאתחיל לעבוד לשקם את עצמי חייב להיות פתרון....
חשבתי לעשות פשיטת רגל בנתיים רק על 2 תקים ואת תיק מזונות להשאיר בפינה אני אפילו לא יודע עם אפשאר אשמח לעזרה של עורך דין מומחה שייכוון אותיי תודה
פיליפ
24/06/2022 10:54
יש לי חשבון עסקי בבנק הפועלים. אתמול בבוקרהפקדתי מזומן בבנקט סך
18000 ₪ והבנקט בלע את הכסף ואת הכרטיס ולא עשה פעולה. נכנסתי לסניף ומלאו לי טופס. ( לתדהמתי אמרו לי שהם לא ממליצים להפקיד בבנקטים בסניף הזה בגלל שהם ישנים)
עכשיו… מנסיון העבר אני יודע שאחרי תהליך עיבוד המערכת עולה על העורך ומחזירה לחשבון לפי ערך היום שקרתה התקלה בתוך יומיים שלוש.
השאלה היא כך היום יום שישי הגיע לי שיק לבנק שבגללו אני חורג ממסגרת האשראי שלי. והמערכת שלחה לי איימל שעלי להפקיד מזומן עד 11:30 אחרת השיק יוחזר אכמ. אני מנסה להימנע ממצב של שיקים חוזרים מסיבות מובנות ובעיקר בגלל דירוג אשראי.

האם שהכסף יוחזר לחשבון עם ערך של יום חמישי,ההחזר יבוטל. או שאין מה לעשות ואני חייב להפקיד כדי שלא יחזור. יצויין שהבעיה שהסניף שלי סגור ביום שישי ואין לי. עם מי לדבר ברמת הסניף.
חן
23/06/2022 18:13
היי,

היו לי שני תיקי הוצאה לפועל בעבר שנסגרו לפני כ - 3/4 שנים, לפי דו״ח נתוני האשראי שהוצאתי פעמיים בשנה האחרונה רשום במפורש שהתיקים סגורים ובכל זאת מופיע לי התראה שיש לי עדיין תיק פתוח בהוצל״פ מהשנה האחרונה וזה פוגע בדירוג.
נכנסתי גם לאיזור האישי בהוצל״פ ושני התיקים סגורים.

יכול להיות מצב כזה שהתיקים רשומים כסגורים אבל עדיין פתוחים? או לפחות אחד מהם?!

אובד עצות. אשמח לשמוע דעה של עורך דין
נועה
22/06/2022 16:53
אני ובעלי לפני גירושים יש לו חוב בבנק של 300 אלף ולצערי אני ערבה לחוב שלו. הוא התחיל הליך של פשיטת רגל וכרגע קיבל הפטר זמני וחשוב לציין שהפשיטת רגל היא רק על שמו.
רוצה לדעת מה זה אומר לגבי,
זה שהוא נמצא בפשיטת רגל ואף אחד לא יכול לגעת בו
אבל הבנק יכול לנסות לגבות את החוב ממני לא?
נורא חוששת
כריסי
22/06/2022 16:51
שאלה, אני אחרי דיון בבית משפט שבו נקבע הסכום החודשי.
הגשתי בקשה ליציאה מהארץ לכמה ימים
הבאתי ערבים והכל.

הנאמנת לא מתנגדת והנאמן בתגובה אמר שהוא לא רואה מניעה לטוס בגלל שהנאמנת לא מתנגדת.
מחכה לתשובה סופית מהנאמן אחרי שנתן מספר ימים להעביר את כתבי הערבויות לנאמנת
הכיוון הולך שזה יהיה מאושר סופית? האם יכולים להציב לי תנאים נוספים מעבר לאותם ערבים שהבאתי לחתום? איך זה בדיוק עובד לקבל אישור יציאה מהארץ?
נתן
14/06/2022 11:28
בוקר טוב,
אישתי פנתה לכמה בנקים לקבל הצעה להעביר את החשבון שלה אליהם ובנוסף ביקשה הלוואה של 150,000 שח כדי לאחד את כל ההלוואות שיש לה להלוואה אחת וגם כדי לקבל ריבית טובה יותר וגם כדי להוריד את ההחזר החודשי.
אחד הבנקים נתן לה שני הטבות לקבל 1000 שח לחשבון בהעברת המשכורת אליהם + פטור מעמלות ל 3 שנים.
אישרו לה מסגרת בחשבון של 10,000 שח + מסגרת בכרטיס האשראי של עוד 10,000 שח.
לגבי ההלוואה אמרו לה שהיא יכולה לקבל 150,000 שח בפריסה ל 10 שנים אבל בתנאי שאני (הבעל) אחתום ערבות.
חשוב לציין שיש לה התנהלות תקינה מאוד דירוג האשראי שלה גבוהה עומד על 887.
והמשכורת שלה 15,000 שח נטו.
רציתי לדעת האם לחתום ערבות והאם זה ישפיע על הדרוג האשראי שלי ומה הן ההשלכות.
בנוסף רציתי לדעת אם ידוע לכם על בנק שכן יכול לתת בתנאים אלו הלוואה ללא ערבות של הבעל.
נבלני
01/06/2022 23:48
שלום רב, אני צריך ייעוץ מבני אדם, זה חצי כלכלי וחצי אנושי, אני צריך דעה ודעות, אני מרגיש שאני אובד עצות וזה מכביד עליי
אני בן 25, מגיל 17 אני עובד ומשלם חשבונות בבית. כמובן שבגיל 17 ישירות לא הייתי במקום של לשלם הכל, אבל כעקרון ככה מתחילה הסיטואציה, כי זה יוצר מצב שמגיל צעיר התקשתי להכניס יותר ממה שאני מוציא בשביל לתמוך במשפחה שלי
העניין שמטריד אותי הוא שאני לא יודע איך לצאת מהמצב הזה של כל הזמן להשאר על 0 שקלים ולהכנס לחוב.
אני נכנס לחרדה מזה שכרגע, לדוגמא, במשרה של 8,000ש''ח בחודש, שתוך כדי מאפשרת לי גם לעזור פיזית בבית (כי צריך לעזור) - ישארו לי אחרי חשבונות נניח 500ש''ח למען חסכון, במקרה הטוב, כי גם כרגע ההוצאות גבוהות.
ה-500ש''ח האלה מצד אחד מכובדים ומצד שני לא עוזרים לי בכלום, כי בעוד שנה יהיו לי 6,000ש''ח, אבל במהלך השנה אני נשאר על גבול ה-0ש''ח אז מגיע מצב שחייב להשתמש בזה, וזאת גם שנה שלמה, יש לי רק עוד איזה 40 כאלה וזהו, אז אני רוצה להיות טקטי וחכם לגבי זה.
אז מצד אחד אני כן מבין מה צריך לעשות, עובדים > חוסכים > ממזערים הוצאות > מגדילים הכנסות וכן הלאה. זה כן מובן ברמה הלוגית.
מה שאני מתקשה זה עם כל השינויים בחיים ועם זה שכרגע היום בהווה אין לי כלי שדרכו מחר בבוקר אני ארוויח 10+ ככה שאוכל למעזר את הנזקים של השנים עוד ועוד
חשוב לי לציין שכבר כן עבדתי לדוגמא בתחומי הדיגיטל וסגרתי חודשים של 10-15 אבל זה לא היה לאורך מספיק זמן כדי לצבור מזה הון בסיסי. לגבי למה אני לא עושה את זה כרגע זאת שאלה אחרת, אני מנסה להיות מתומצת ולא להרחיב לכל עבר, אך אומר בקצרה שזה קשור לקושי העכשווי שלי לכנס את עצמי לנוכח הסיטואציה של הלחץ הכלכלי, ובגלל זה אני פשוט עובד כרגע במה שבא ליד.
אז אני אומר לעצמי, אוקיי, אני מוצא עכשיו לא משנה איזו עבודה העיקר להמשיך להזרים כסף לתוך הבית שיהיה חשבונות ואוכל, סבבה, אבל מה אני עושה מפה? אני מפחד להתעורר בגיל 27 ובגיל 28 ולהיות באותו מצב, ועוד מעט בן 30 ו-35, ויש מחשבה מרצדת ברקע שהדברים עלולים להיות גרועים יותר, עקב זה שמשפחה תצטרך יותר עזרה (אמא מתבגרת ותגיע לגיל 60+), הרכב לפעמים צריך תיקון, וכן הלאה.
אני מודע לכך שהמחסומים של בני האדם הינם ברובם רגשיים וכך גם אצלי, אני מודע לכך שאפשר לעשות כסף יותר משאני עושה כרגע ושזה הרבה דברים שיושבים לנו במחשבה, ואני עובד על זה, אני משתדל לחזק ולטפל באופן בו אני חווה את העולם ככה שהמחשבה שלי תשרת אותי יותר טוב למטרות שלי וגם בצורה כלכלית.
אבל אני לא במקום שיש לי הרבה זמן לעצור כדי לבדוק מה אני אוהב לעשות או מה המשקעים הרגשיים העמוקים שלי מהילדות או כל הדברים האלה שכביכול מוטב שהאדם יגע בהם כשהוא מוצא פנאי, בגלל שאני צריך לעבוד, ומהר, כי אנחנו שוב נשארים על מצב של להיות עם 0 שקלים כל הזמן (וזה מכניס אותי ללחץ, כמובן לא צריך להסביר עוד למה)
(למי ששאל את עצמו עד לפה למה המשפחה לא עובדת אז כן המשפחה(אימוש ואחותי הקטנה) לא עובדת, זה החיים. בהתחלה זה נשמע מבאס ואחר כך אתה מבין שזה קשור לקשיים הפרטיים של בני האדם ושאם אתה היחיד פה שיכול לעשות משהו לגבי זה אז אתה חייב לעשות הכל בשביל זה)
מצד אחד היו תקופות שיותר התעסקתי "במה יהיה הכי רווחי" וניסיתי להשקיע שם את הזמן, ויש תקופות שהסביבה שלי מנסה לקרב אותי להבנה שאני\אנחנו צריכים לעשות "מה שבאמת עושה לנו טוב ברמה מסוימת, והכסף יבוא איתו" אבל כרגע אני חלוק ביניהם, ואין לי המון זמן להתעסק בזה, אני צריך תרופה למכה
אין משהו אחד ספציפי שאני רוצה לעבוד בו כרגע. לאורך השנים השקעתי בהרבה תחומים ויש לי הרבה כלים, בעיקר בעולם הדיגיטל ומדיה, מתוך ניסיון להבין מה יהיה הכי רווחי \ הכי אוהב לעשות \ איך לנצח את הלופ הזה שאני נמצא בו כלכלית, אבל עכשיו אני מרגיש טיפונת אפוס כוחות כי הסיטואציה האישית שאני נמצא בה דורשת ממני להיות מאוד ממוקד ולא להתפזר.
מה שאני כן רוצה לעשות כרגע זה ליצור בסיס יציב שאני אדע שאני לא צריך לחשוב על איך לקנות אוכל למשפחה שבוע הבא, ואני לא אומר את זה בקטע עצוב, אני אומר את זה בקטע של אני באמת אשמח לאגד מוחות ולחשוב מה עושים במצב של אדם באזור גילי עם רקע משפחתי דומה לשלי, ואיך אני יכול לנצח את זה בלי לעייף את הנפש שלי עד יותר מדי
אני עבדתי בכל עבודה כללית אפשרית, כמובן קלאסי להתחיל משטיפת כלים. מאז עשיתי את המסלול של כל עבודה כללית שקיימת, לפעמים 2 במקביל, כשבשנה האחרונה אני מתפרס בעיקר מתמלול ועריכת וידאו, אבל המחשב שלי התקלקל אז אני לא יכול לקחת פרויקטים כרגע, ואין לי חסכון כי כל הזמן קורה משהו אז אני לא יכול לקנות מחשב כרגע, וקיצר זה לופ כזה, אז אני פשוט נכנס ללחץ ומנסה לחשוב רגע מה אפשר לעשות.
זה פשוט שקשה לי גם לחשוב איך לנצח את זה וגם להתמודד עם מה שקורה בהווה, ולא קורה המון המון אסון, אבל זה פשוט לחץ כזה כשאין במי להעזר וגם אני צריך לדאוג לאמא ואחותי הקטנה במקביל, אז זאת אחריות כזאת שלא נותנת הרבה מרגוע בסיטואציה שאני נמצא.
מקווה שהצלחתי להעביר את המקום ממנו אני כותב את הדברים, הכוונה היא שזה לא בצורה עצובה או רחמנית, אלא באמת, בואו נחשוב בבקשה ביחד איך עושים במצב כזה כדי לשנות את זה, ואני מדבר על מצב שגם הזמן הוא קריטי וגם הבריאות הנפשית קריטית (כי אחרת הייתי הולך להסגר במפעל איפשהו לעבודה 18 שעות ביום 6 ימים בשבוע אבל אני אקרוס נפשית. אני יודע שאני מסוגל לעשות יותר מזה ושיש דרך יותר יעילה, אני פשוט בטוח בוודאות שיש דרך יותר יעילה וחכמה, פשוט אני לא מצליח לעשות את זה כרגע. אני מאוד רוצה להרגיש שאני משקיע את הזמן שלי למקום שיוכל להביא אותי למקום אחר, ולא לשחיקה) (וכבר עבדתי 24\7 פעם, ואז נשחקתי)
(ולמי שבמקרה שופט או שואל את עצמו איך זה הגיוני, אז אני מודה שלאורך הדרך היו לי התנהלויות כלכליות לא הכי חכמות אבל ככה לומדים, למשל תקופה ששכרתי דירה לבד, אז זה היה להכפיל את השכירות החודשית בגלל שיש 2 בתים לשלם, אבל אני יודע שהייתי צריך את זה נפשית וזה לימד אותי הרבה, ומאז עזבתי את הדירה לדוגמא. חוץ מזה אני בקושי "בזבזתי" כסף בחיים, אני פשוט באמת לא מצליח לחסוך עם כל ההוצאות שיש לבני אדם. אני בקושי יוצא, כשאני הולך להופעה [כי גם אנשים עם 0 שח הולכים לפעמים להופעה] אני לא שותה בבר כי זה יקר. כן יש לי הבנה מינימלית של התנהלות כלכלית במוח])
קיצר אני קצת מבולבל, אשמח לשמוע דעות נטרליות
לסיכום - בן אדם בלי תמיכה מדויקת צריך לכלכל משפחה לבד מ-א' עד ת', וגם לשמור על הבריאות הנפשית, איך עושים את זה?
מתעניין
30/05/2022 22:18
האם בנקים יכולים להעביר כסף מהחשבון שלי מבקשה לצו עיקול?
אני מתנהל בבנק פועלים, קיבלתי מכתב שהועבר כסף מחשבוני לעירית גבעתיים על דו״ח חניה שהדיע לו בקשה לתפיסת כספים.
מה שאני יודע וגם נשמע הגיוני, זה שבנקים יכולים לתפוס כספים מחשבון החייב, אבל להעביר בפועל ולשלם בשמי חובות שאני אפילו לא יודע עליהם?
דני כהן
28/05/2022 17:59
קיבלתי צקים כערבות עבור השכרת בית, משהתשלום לא התקבל הפקדתי את הצקים והתברר שאין כיסוי בבנק,מדובר ב 3 צקים בסך כולל של 13.500 ש"ח, איתרתי את הבנאדם שהצקים שיכים לו, מה אני יכול לעשות במקרה שכזה בכדי לקבל את כספי?
האם להגיש תלונה במשטרה?
האם תביעה בבית משפט?
אשמח לקבל הכוונה.
תודה רבה מראש.
ישראל
27/04/2022 12:37
אם אדם בפשיטת רגל ולא משלם את צו התשלומים בגלל שהוא נכה (בגלל הלכת לשצ'נקו) ויש מצב שיקבל בגלל זה הפטר יותר מהר. האם במידה והוא מתחיל ללמוד לתואר זה יכול להשפיע עליו לרעה? האם בית משפט יוכל להסיק מזה משהו, כמו מידת ה"כשירות" שלו או משהו אחר?
האדם הזה גם לא עובד ומתקיים רק מקצבת נכות וסיוע בשכר דירה.
ע ס
26/04/2022 07:45
הסתבכתי עם בנק בהוצאה לפועל,
חוב של 60,000 ש"ח הפך ל-80,000 ש"ח.
החודש אני משלם את התשלום השלישי בתיק בהסדר שנקבע על ידי הרשם,
משרד עורך דין מטעם הבנק פנה אליי בטענה כי בכיר מגיע למשרדיהם מחר ופנוי לשוחח איתי לפריסה מחודשת כי לטענת המשרד עו"ד "עם הריביות והכל אנחנו בחיים לא נסיים עם זה"

נפלתי כבר פעם אחת, הבנתי שבנק הוא לא חבר,
מה האינטרס של הבנק לפנות אליי? אני יודע שאחרי 3 תשלומים אפשר להגיש בקשה להפחתת הריביות, האם זה קשור? האם יש משהו שאני לא יודע עליו?
תום
05/04/2022 22:38
היי
יש לי צו פינוי לדירה ונפתח נגדי תיק הוצאה לפועל - כנראה בא לפה שליח או בעל הדירה ולא הייתי בבית ומי שלא היה פה תלה על הדלת את כל המסמכים עם כל הפרטים כולל פרטים אישים האם ניתן לתבוע אותו על זה?
שירן
28/03/2022 13:02
מבקשת לדעת האם מרגע אישור כניסה להליך עד דיון בבית משפט האם יש פרק זמן מוגבל שנדרש לעמוד בו ???(לכאורה אפשר לדרוש תשלומים המון שנים עד למשפט)
כמו כן מרגע המשפט /פסיקה, האם יש מועד קצוב שבו נדרש לשלם את מה שנפסק ????? (משמע הפסיקה צריכה להיות ריאלית עד לתקופה של זמן מסויים)??
רמזי
27/03/2022 22:37
אני נמצא כרגע בתקופת צינון בעקבות ביטול הליך פשיטת רגל וצריך להמתין שנה עד הבקשה להליך חדש, בינתיים חזרו עיקולים, עיקול משכורת וחשבון בנק, חי מקצבת הבטחת הכנסה של 2000₪ שאותה לא ניתן לעקל, מכיוון שהחוק שונה ואין יותר חייב מוגבל באמצעים עם תשלום חודשי נמוך, אלא רק 3%, שזה לא אפשרי מבחינתי,
השאלה היא האם יש בסמכותו של רשם ההוצאה לפועל לאשר לתקופה מסויימת הסדר תשלומים נמוך יותר ולעכב הליכים?
רוני
21/03/2022 19:17
התחלתי הליך חדלות פרעון וקיבלתי צו תשלומים ראשוני מאוד גבוה ולא הגיוני בכלל בהתחשב בהוצאות והכנסות. העו"ד יגיש ערעור אך נאמר לי שצריך לשלם את מה שנקבע בכל מקרה עד התשובה של הערעור שיכולה לקחת גם חצי שנה לפעמים.

ואני שואל איפה ההיגיון ? אם אין לי מאיפה לשלם סכום כזה וגם לא חמישית מזה, איך זה לא עוצר עד תשובת הערעור כמו כל ערעור שמגישים? ומה אני אמור לעשות במצב כזה ?

ושאלה נוספת, העורך דין שלי לא תמיד נותן מענה ולא תמיד מתיחס ברצינות לשאלות ולבעיות שלי - האם ניתן לבטל חוזה שנחתם ולהחליף עורך דין ?
תודה מראש
לירון
19/03/2022 22:15
היי חברים, אולי כאן תבוא הישועה. אני ממש מבולבלת, הרבה עו"ד התייעצתי אבל לא קיבלתי תשובות חד משמעיות לצערי.

אשמח לפעם אחת לסדר בדברים על ידי עורך דין מנוסה בבקשה.

אני זוכה בתיק.
התיק נפתח בהוצאה לפועל על סכום קצוב ועקב התנגדות של החייב התיק כיום עבר לבית משפט השלום ונקבע לנו דיון עוד חודשיים.
במכתב שקיבלתי הביתה לזימון, כתוב לי שאני צריכה להגיש כתב תביעה עד אמצע אפריל.
השאלה שלי היא כזאת:
1. האם הכתב תביעה בהוצאה לפועל על סכום קצוב לא אמור לשמש אותי לתביעה הנוכחית בבית משפט השלום?

אם כן, למה הם מבקשים שישלח זאת שוב?

2. להבנתי כרגע הדיון הוא בסדר דין מהיר. ראיתי שיש נוסח לפי תקנות של 2018 לכתיבת תביעה סדר דין מהיר. האם זה הכוונה שלהם?

3. החשש שלי הוא שבמידה ואני יעלה תביעה בהתאם לתקנות 2018 שהם שונות מהתביעה שנשלחה להוצאה לפועל על סכום קצוב אזי הם יראו את זה כי שינוי בכתב התביעה (למרות שהם ביקשו ממני להגיש את כתב התביעה) ואז חלק מעו"ד שהתייעצתי איתם אמרו שזה יכול להיחשב ששינתי את התביעה ויגבו ממני שכ"ט של עו"ד של החייב כי הוא צריך להכין הגנה חדשה.

4. מצד אחר לגבי סעיף 3, זה נראלי לא הגיוני כי בתקנות של 2018 לכתיבת תביעה סדר דין מהיר בנוסח יש קטע שאני מזמינה את החייב לדין לפי תקנה 130 לסדר דין האזרחי התשעט 2018, ואז תהיה לי הסמכות לתובעת לקבל פסק דין שלא בפניכן.

5.התייעצתי עם חלק מעו"ד שאמרו לי שאני יכולה לשנות את הסעד המבוקש כרגע בתביעה ולא חייב שזה יהיה אותו סעד/פיצוי כמו בהוצאה לפועל שדרשתי. חלקם אמרו שלא וחייב זהה. מה נכון?

מישהו יכול לעשות לי סדר?

תודות תודות לכל המסייע




: עבור אל עמוד
 
close